2011.gada 10. un 15.jūnijā Izglītības kvalitātes valsts dienests (turpmāk – Dienests) organizēja diskusijas par vispārējās izglītības un profesionālās izglītības iestāžu un izglītības programmu akreditācijas norisi.
Diskusijās piedalījās izglītības akreditācijas eksperti – izglītības iestāžu vadītāji un viņu vietnieki izglītības jomā, izglītības pārvalžu pārstāvji, satura un eksaminācijas speciālisti, kā arī darba grupu pārstāvji, kuri piedalījās Izglītības iestāžu, eksaminācijas centru darbības un izglītības programmu īstenošanas kvalitātes vērtēšanas metodikas (apstiprināta Izglītības un zinātnes ministrijā 2011.gada 24.maijā) izstrādāšanā un aprobācijā.
Abās diskusijās akreditācijas eksperti aktīvi apmainījās viedokļiem par Izglītības iestāžu, eksaminācijas centru darbības un izglītības programmu īstenošanas kvalitātes vērtēšanas metodikas aprobāciju. Diskusijas dalībnieki arī dalījās pieredzē par akreditācijas norises organizatorisko jautājumu risinājumiem, atbilstoši „Akreditācijas ekspertu komisijas nolikumam”, kas nosaka ekspertu komisijas darbību, kā arī sadarbību ar Dienestu.
Lai arī turpmāk rastu labākus risinājumus metodikas pilnveidei, gan akreditācijas norisei, gan ekspertu darba pilnveidošanai, gan Dienesta un izglītības iestāžu resursu efektīvākai izmantošanai, Dienests plāno turpināt šādas diskusijas, izvirzot jau konkrētus jautājumus, kuriem nepieciešama padziļināta analīze.
Kvalitātes vērtēšanas metodika ir veidota atbilstoši Ministru kabineta 2010.gada 14.septembra noteikumiem Nr.852 „Kārtība, kādā akreditē vispārējās un profesionālās izglītības programmas, izglītības iestādes un eksaminācijas centrus”.
Akreditācijas ekspertu komisijas, vērtējot izglītības iestāžu darbības un izglītības programmu īstenošanas kvalitāti izglītības iestādē darbojas, pamatojoties uz MK noteikumiem Nr.852, kā arī ievērojot Izglītības iestāžu, eksaminācijas centru darbības un izglītības programmu īstenošanas kvalitātes vērtēšanas metodiku un Akreditācijas ekspertu komisijas nolikumu.