2011.gada 8.novembrī Ministru kabineta sēdē atbalstīts plāna projekts izglītības iestāžu uzraudzības un kontroles samazināšanai.
Plāna projekts paredz noteikt Valsts izglītības informācijas sistēmu (turpmāk-VIIS) par primāro statistikas datu avotu, pielāgojot tās funkcionalitāti visu nepieciešamo statistikas datu uzkrāšanai, apkopošanai un apritei, kā arī noteikt izņēmuma gadījumus, kad var tikt pieprasīta papildu informācija un kurām iestādēm ir piešķirama pieeja sistēmai. Projekts arī paredz izvērtēt un precizēt normatīvo regulējumu, nosakot optimālu nepieciešamās statistiskās informācijas apjomu izglītības jomā, tās sniegšanas un apkopošanas kārtību, izmantojot VIIS, un arī tās publicēšanas kārtību un laiku. Tāpat svarīgi maksimāli saskaņot VIIS iesniedzamās informācijas apjomu un formu ar Centrālās statistikas pārvaldes iesniedzamo informāciju, kā arī izvērtēt iespējas paplašināt VIIS funkcionalitāti un izmantošanu, pielāgojot tās izmantošanu arī informācijas apkopošanai par visām augstākās izglītības iestādēm.
Plāna projekts izglītības iestāžu uzraudzības un kontroles samazināšanai arī paredz Izglītības un zinātnes ministrijai sadarbībā ar līdzatbildīgajām institūcijām sagatavot grozījumus normatīvajos aktos, optimizējot obligātās dokumentācijas apjomu pedagogu metodiskajā darbā (tai skaitā izvērtējot iespējas uzglabāt noteiktu informāciju tikai elektroniskā formā), lai padarītu pedagogu darba organizāciju efektīvāku un mazāk laikietilpīgu. Tāpat projekts paredz apkopot un regulāri aktualizēt visu nepieciešamo informāciju par prasībām, kas jāievēro visām izglītības iestādēm (piemēram, normatīvie akti, pārbaudes protokolu paraugi, pārbaužu metodoloģija, informācija par biežāk konstatētajiem pārkāpumiem, prasību skaidrojums, informācija par konstatētajiem pārkāpumiem izglītības iestādēs).
Plāna projekts izglītības iestāžu uzraudzības un kontroles samazināšanai izstrādāts, pamatojoties uz funkciju auditu, kas tika veikts atbilstoši Ministru prezidenta 2009.gada 17.novembra rīkojumam Nr.488 “Par funkciju audita grupu un funkciju audita veikšanu izglītības iestāžu uzraudzības jomā”, ar mērķi panākt efektīvāku izglītības iestāžu administratīvo funkciju veikšanai paredzēto līdzekļu izlietojumu, kurus varētu novirzīt izglītības kvalitātes paaugstināšanai. Funkciju audits notika šādās jomās – reģistrēšana, licencēšana un akreditācija; statistiskās informācijas pieprasīšana, apkopošana un uzglabāšana; izglītības iestāžu tiešā pārvaldība un satura uzraudzība un izglītības iestāžu administratīvā uzraudzība un kontrole.