Lai nodrošinātu specifiskā atbalsta mērķa 8.3.4. „Samazināt priekšlaicīgu mācību pārtraukšanu, īstenojot preventīvus un intervences pasākumus” projekta īstenošanu, veicinātu efektīvu informācijas apmaiņu izglītības iestādes, pašvaldības un valsts līmenī par visiem obligāto izglītības vecumu sasniegušajiem bērniem, kas neapmeklē izglītības iestādi, Izglītības kvalitātes valsts dienests ir izstrādājis vairākus normatīvo aktu projektus:
1) Grozījumi Ministru kabineta 2010.gada 17.augusta noteikumos Nr.788 „Valsts izglītības informācijas sistēmas saturs, uzturēšanas un aktualizācijas kārtība”;
Ministru kabineta noteikumu projekta „Grozījumi Ministru kabineta 2010.gada 17.augusta noteikumos Nr.788 „Valsts izglītības informācijas sistēmas saturs, uzturēšanas un aktualizācijas kārtība”” sākotnējās ietekmes novērtējuma ziņojums (anotācija);
2) Grozījumi Ministru kabineta 2011.gada 1.februāra noteikumos Nr.89 „Kārtība, kādā izglītības iestāde informē izglītojamo vecākus, pašvaldības vai valsts iestādes, ja izglītojamais bez attaisnojoša iemesla neapmeklē izglītības iestādi”;
Ministru kabineta noteikumu projekta „Grozījumi Ministru kabineta 2011. gada 1. februāra noteikumos Nr.89 „Kārtība, kādā izglītības iestāde informē izglītojamo vecākus, pašvaldības vai valsts iestādes, ja izglītojamais bez attaisnojoša iemesla neapmeklē izglītības iestādi”” sākotnējās ietekmes novērtējuma ziņojums (anotācija);
3) Grozījumi Ministru kabineta 2009.gada 4.augusta noteikumos Nr.871 „Obligāto izglītības vecumu sasniegušo bērnu uzskaites kārtība”;
Ministru kabineta noteikumu projekta „Grozījumi Ministru kabineta 2009.gada 4.augusta noteikumos Nr.871 „Obligāto izglītības vecumu sasniegušo bērnu uzskaites kārtība”” sākotnējās ietekmes novērtējuma ziņojums (anotācija).
Izglītojamo priekšlaicīga mācību pārtraukšana nelabvēlīgi ietekmē jauniešu turpmāko nodarbinātību un palielina nabadzības un sociālās atstumtības risku. Tādējādi, lai novērstu izglītības iestādes neapmeklēšanu, kā arī ilgstošus neattaisnotus izglītības iestādes kavējumus un mazinātu priekšlaicīgas mācību pārtraukšanas riskus, ir sistemātiski jāapkopo informācija un jāparedz atbalsts tiem izglītojamajiem, kuriem tas ir nepieciešams.