Vai mēs zinām to, kā skolā jūtas skolēns, kura ģimene nākusi no citas valsts, kura ģimenē runā citā valodā? Ko par šiem skolēniem domā skolasbiedri?
Pat tad, ja esam auguši dažādās vietās un ģimenēs runājam citā valodā, skola ir tā vieta, kur varam būt vienoti un nešķirot!
NOSKATIES projekta PuMPuRS veidotā raidījuma KLASE epizodi "Latviešu un cittautiešu attiecības mūsdienu skolas vidē.", kurā savu pieredzi atklāj:
- Rīgas Valsts tehnikums audzēknis Ņikita, kurš latviešu valodu iemācījies bērnudārzā
- Tautā iemīļotais un cienītais maestro Raimonds Pauls atklāj savu skolas pieredzi un saistību ar kara notikumiem skolas laikā
- Rīgas Stila un modes tehnikums audzēkņi - Šarlote, Eva, Alise, Kristaps un Elīna runā par savām sajūtām,
- Evija Kļava - pētniece, Baltijas sociālo zinātņu institūts, skaidro dažādos aspektus, kas saistīti ar dažādu tautību bērnu attiecībām skolā!
Raidījums runā par latviešu un cittautiešu attiecībām mūsdienu skolas vidē. Raidījuma galvenais varonis ir Ņikita - Rīgas Valsts tehnikuma audzēknis, kurš audzis krieviskā vidē, vecāki dēlam izvēlējušies latviešu bērnudārzu, kur sācis apgūt latviešu valodu. Ņikita uzskata, ka starp latviešiem un krieviem ir lielas kultūras un valodas atšķirības, tāpat domā, ka gan mācībās, gan ikdienā viņam noderīgāk būtu runāt krieviski.
“Uzkrātā pieredze veido vērtības un attieksmes, tie ir procesi, ko ar prātu nevar kontrolēt,” pauž pētniece no Baltijas sociālo zinātņu institūta. “Mūsu bērni pārmanto mūsu attieksmi un vērtības. Sirds līmenī sajūt mūsu attieksmi pret citiem cilvēkiem. Izmaiņa tā, ka jaunajai paaudzei valodas jautājumā nav sāpīgās un apdraudētās pieredzes, jo piedzima neatkarīgā un brīvā Latvijā. Te ir viņu mājas neatkarīgi no tautības.”
PAMANI. IEKLAUSIES. ATBALSTI!