31.08.2017.
Izvērtējot pašvaldību sniegto informāciju, Izglītības kvalitātes valsts dienests (kvalitātes dienests) secinājis, ka lielākā daļa skolu ir gatava jaunajam, 2017./2018. mācību gadam.
89 % pašvaldību informē, ka celtniecības un remontdarbi izglītības iestādēs jau pabeigti vai tiks pabeigti tuvākajās dienās – līdz mācību procesa sākumam – un bērni varēs ierasties atjaunotās, drošās telpās. Savukārt līdz 2018. gada sākumam remontdarbi atsevišķās izglītības iestādēs turpināsies 11 % pašvaldību, tomēr pašvaldību izglītības speciālisti apliecina, ka mācību procesu tas netraucēs.
94 % Latvijas pašvaldību arī nokomplektēts pilns pedagogu sastāvs, bet 8 pašvaldībās joprojām trūkst pedagogu. Ārpus Rīgas visvairāk šobrīd tiek meklēti mājturības un tehnoloģiju, bioloģijas, pirmsskolas izglītības, angļu valodas, matemātikas skolotāji, sociālie pedagogi, psihologi un direktoru vietnieki. Savukārt Rīgā lielākais vakanču skaits ir pirmsskolas izglītībā, trūkst arī vairāk nekā 40 latviešu valodas un vairāk nekā 30 angļu valodas skolotāju.
Salīdzinot ar 2016./2017. mācību gadu jāatzīst, ka pašvaldības plānojušas laicīgāku remontdarbu pabeigšanu, lai jaunais mācību gads sāktos netraucēti. Šogad izglītības iestādēs ir arī mazāk vakanto pedagogu vietu. Tas saistīts gan ar izglītības iestāžu reorganizāciju, gan ar skolēnu skaita samazināšanos.
2017./2018. mācību gadā kvalitātes dienests turpinās īstenot tam uzticētās funkcijas, tajā skaitā veikt izglītības iestāžu reģistrāciju, organizēt izglītības iestāžu darbības un izglītības programmu novērtēšanas / akreditācijas procesu un izglītības iestāžu vadītāju profesionālās darbības novērtēšanu. No 2018. gada sāksies arī pirmsskolu vadītāju profesionālās darbības vērtēšana.
Līdz jaunā mācību gada sākumam ir reģistrētas un darbu sākušas piecas jaunas izglītības iestādes, tajā skaitā divas pirmsskolas, viena interešu izglītības iestāde, kā arī Rīgas 1. Privātā tālmācības vidusskola un privātā Mūzikas skola “Patnis”. Daudzas izglītības iestādes jauno mācību gadu uzsāks pēc reorganizācijas. Piemēram, par sākumskolām pēc reorganizācijas pārtapušas 10 pamatskolas, bet par pamatskolām – sešas bijušās vidusskolas.
Plānots, ka jaunajā mācību gadā tiks izvērtēta 84 (30 pirmsskolas, 29 vispārējās, 25 profesionālās) izglītības iestāžu vadītāju profesionālā darbība, notiks arī 38 vispārējās izglītības iestāžu un 25 profesionālās izglītības iestāžu darbības kvalitātes vērtēšana / akreditācija, kā arī 1264 vispārējās izglītības un profesionālās izglītības programmu akreditācija.