Salīdzinot ar iepriekšējo gadu, 2013.gadā par 51% pieaudzis ar ekspertu komisiju akreditēto vispārējās izglītības programmu skaits (2013.gadā – 139 izglītības programmas, 2012.gadā – 92).

2013.gadā ekspertu komisija vērtēja izglītības īstenošanas kvalitāti 49 vispārējās izglītības iestādēs, no tām 42 pašvaldības dibinātās izglītības iestādēs (86%) un 7 privātās izglītības iestādēs (14%), uz 6 gadiem akreditējot 117 (84%) vispārējās izglītības programmas, uz 2 gadiem – 18 (13%), 4 (3%) izglītības programmām akreditācija tika atteikta.

Akreditācija saskaņā ar spēkā esošo normatīvo regulējumu iespējama gan ar ekspertu komisiju, gan bez tās. Kvalitātes dienests, izvērtējot izglītības iestādes iesniegtos dokumentus un dienesta rīcībā esošo informāciju, ir konstatējis, ka visbiežāk izglītības iestādes un izglītības programmu īstenošanas kvalitātes vērtēšana ar ekspertu komisiju jāorganizē gadījumos, kad izglītības programma nav bijusi akreditēta divu gadu laikā no tās īstenošanas uzsākšanas dienas, tikuši izsniegti izglītības dokumenti par neakreditētas izglītības programmas apguvi, ir bijuši būtiski pārkāpumi, kā arī, ja mācību sasniegumi ir ievērojami zemāki par vidējo rādītāju valstī. Akreditāciju ar ekspertu komisiju organizē arī izglītības īstenošanas kvalitātes vērtēšanai jaunizveidotajās izglītības iestādēs.

Pašvaldības izglītības iestādēs pieaug licencēto un īstenoto speciālās izglītības programmu skaits, savukārt, privātās izglītības iestādēs – neklātienes izglītības programmu skaits, kas tiek īstenotas tālmācības formā. 2013.gadā privātās izglītības iestādes akreditācijai nepieteica nevienu speciālās izglītības programmu.

Vērtējot vispārējās izglītības iestāžu darbības un programmu īstenošanas kvalitāti 2013.gadā, eksperti visvairāk nepilnību ir konstatējuši izglītības programmu īstenošanā, ir bijusi vērojama arī nepietiekama izpratne par mācību sasniegumu vērtēšanu, pedagogu izglītības un profesionālās kvalifikācijas neatbilstība normatīvo aktu prasībām, neobjektīvi veikta pašvērtēšana un nepilnības normatīvo aktu prasību pārzināšanā. Savukārt, visbiežāk pozitīvi tika vērtēta atbalsta sniegšana personības veidošanā, mikroklimata nodrošināšana un sadarbība ar citām institūcijām.

Ziņojums ir pieejams Kvalitātes dienesta tīmekļa vietnē.

  Izglītības kvalitātes valsts dienests   67222504   ikvd@ikvd.gov.lv