Priekšlaicīga mācību pārtraukšana (PMP) ir daudzpusīga un sarežģīta problēma, kas kļūst aktuāla tad, kad bērni sāk pakāpeniski atsvešināties no skolas. Pastāv dažādi PMP cēloņi un problēmās ir iesaistīti ne tikai bērni un izglītības iestāde, bet arī vecāki/aizbildņi un visa sabiedrība kopumā.
Tādēļ, lai arī izglītības iestādēm ir izšķirošā loma PMP risku novēršanā, šie jautājumi jārisina holistiski, iesaistot visas ieinteresētās puses, nevis noveļot atbildību tikai uz izglītības iestādēm ar prasību, lai tās izolēti pārvar PMP izaicinājumus un to sekas. Jāveido sadarbība ar vecākiem un jāstiprina savi individuālie resursi.
Klīniskais psihologs Sanita Aišpure atklāj, ka: "Pieaugušie var darīt, ja ir vēlēšanās. Pieaugušajiem ir visas iespējas darīt arī tad, kad viss iesāktais šķiet bezjēdzīgs! Svarīgi ir atrast potenciālu sevī, lai varētu pilnvērtīgi strādāt ar bērniem, kuriem identificēti priekšlaicīgi mācību pārtraukšanas riski"
Sanita Aišpure ir viena no lektorēm, kura nākamajā nedēļā uzrunās projekta PuMPuRS reģionālo konferenču dalībniekus, speciāli sagatavotajā darbnīcā: “Pieaugušo savstarpējās sadarbības, labizjūtas veicināšana starp skolu komandām un izglītojamo vecākiem”.
“Mēdz teikt, ka mēs pieaugušie cilvēki izspēlējam dažādas “spēles”, un reizēm izrādās, ka mūsu taktika neved mūs pretī uzstādītajam rezultātam un iespējamie iegūtie vārti, jeb punkti – paiet mums secen. Piedāvātā darbnīca būs no praktiskās psiholoģijas, efektivitātes koučinga, sistēmiskās pieejas, medicīnas pieredzes un pārliecības par to, ka Jūs pat nenojaušat cik liels “šaujampulveris” jeb potenciāls mīt katrā no mums! Atļaujiet sev to piedzīvot!”
Darbnīcā uzzināsi:
Kā veidot vinnējošas attiecības un efektīvas sadarbības prasmes, kas nodrošinātu gan vēlamo profesionālo rezultātu, gan arī ļautu justies labi, neļaujot izsmelt savus personīgos resursus?
- Kā sadarbības spēlē gūt vēlamos vārtus, atklāt labāko potenciālu sevī, un mazināt iekšējos un ārējos šķēršļus?
- Kas ir redzamie un neredzamie šķēršļi, kuriem mēdzam uzdurties savstarpēji komunicējot?
- Kā tos ieraudzīt, atpazīt un aizstāt ar tādu pieeju, ko varbūt līdz šim vēl neesam izmantojuši – ejot ceļā uz vēlamo rezultātu?
- Kuras ir tās iemaņas un kuras ir tās reālās darbības, ko var pielietot, ja grib piedzīvot lielisku sadarbība spēli un pozitīvu labizjūtas pēcgaršu?
- Kā ikdienas savstarpējā sadarbības spēlē būt aktīvam spēlētājam uz laukuma un efektīvi virzīties uz mērķi, nevis sēdēt kā ievainotam rezervistam vai pasīvam līdzjutējam?
! Darbnīcās garantēta dalība tiem skatītājiem, kuri būs reģistrējušies dalībai konferencē.
REĢISTRĒJIES PuMPuRS reģionālajām konferencēm: www.pumpurs2021.lv
- Šobrīd brīvas vietas dalībai darbnīcās pieejamas:
- Zemgales reģionā 3.augustā: https://pumpurs2021.lv/zemgale/
- Latgales reģionā 5.augustā: https://pumpurs2021.lv/latgale/
- Rīgā 6.augustā: https://pumpurs2021.lv/riga/
Eiropas Sociālā fonda projekts Nr. 8.3.4.0/16/I/001 “Atbalsts priekšlaicīgas mācību pārtraukšanas samazināšanai”