Īpaši svarīgi šobrīd ir uzrunāt tos skolēnus, kuriem ir nepieciešams psihoemocionāls atbalsts un sniegt viņiem palīdzību, lai mazinātu gan priekšlaicīgus mācību pārtraukšanas riskus, gan mazinātu attālināto mācību negatīvo ietekmi uz skolēnu mentālo veselību, grūtībām mācīties, šobrīd esošo nomāktību un depresiju, vientulības un pamestības sajūtu, bezmiegu, trauksmi un panikas lēkmes.
Konsultācijas pieejamas arī izglītojamiem, kam 2021. gada pirmajā pusgadā jākārto pārbaudījumi vai jānoslēdz izglītības ieguve.
Projekta vadītāja Inese Vilāne, skaidrojot šo iespēju precizē: ”Skola drīkst piesaistīt pedagogus uz atbalsta konsultācijām skolēniem. Ja skolai nav iespējams nodrošināt psihologu, piedāvājam konsultatīvo atbalsts, kuru var veikt jebkurš pedagogs. Pilnīgi jebkurš pedagogs, kuram bērns uzticas, var ar bērnu sazināties un atzīmēt to plānā kā sniegtu konsultatīvo atbalstu.”
Lai īstenotu individuālās konsultācijas klātienē projektā PuMPuRS:
- Konsultācijas sniedz tikai tiem izglītojamiem, kam ir sagatavots individuālais atbalsta plāns projekta SAM 8.3.4. ietvaros.
- Konsultāciju norise tiek plānota atbilstoši izglītības iestādes direktora rīkojumam, kurā norāda:
- izglītojamo, kam tiek sniegtas konsultācijas klātienē,
- pedagogu, kas sniedz konsultācijas,
- konsultāciju grafiku (norāda dienas, kad notiek, piemēram, otrdiena, piektdiena).
- Konsultāciju norises laikā jāievēro sanitāri epidemioloģiskie nosacījumi:
- konsultācija nedrīkst būt ilgāka par 40 minūtēm,
- izglītojamais un pedagogs valkā mutes un deguna aizsegu,
- konsultāciju telpā drīkst atrasties tikai izglītojamais un pedagogs, ievērojot 2 m distanci,
- telpa jāvēdina pēc katras konsultācijas.